joi, 26 decembrie 2019

Curcan la cuptor

De Crăciunul acesta am primit, ca temă, curcanul la cuptor. (Și a ieșit bine.) Rețete pentru preparare se găsesc cu duiumul pe internet, așa că aici pun doar câteva idei (care să mă ajute să prepar, data viitoare, mai ușor curcanul):
  • am folosit o tavă de cuptor adâncă (de 7 cm.)
  • am marinat curcanul, în tavă, la frigider, o zi, acoperit cu folie de plastic, întorcându-l de vreo două ori
  • pentru un unt aromat prefer ingrediente uscate, mărunțite
  • untul se întinde sub pielea curcanului
  • o lămâie și un măr tăiate pe jumătate, plus câțiva căței de usturoi, puși în curcan, îi dau o aromă aparte
  • la fiecare 45 de minute am stropit curcanul cu sosul strâns în tavă
  • două ore și trei sferturi, la 170 de grade, sunt de ajuns
  • nu e nevoie de termometru pentru carne: dacă, înțepând adânc pulpa și pieptul, lichidul ce iese  este limpede, curcanul este gata
  • după ce l-am scos din cuptor, l-am acoperit cu folie de aluminiu
Sărbători cu bucurii și sănătate!



Niciun comentariu: