duminică, 1 noiembrie 2020

235: Scântei sub stele - Plov


Împreună cu Liechtenstein,  Uzbekistanul formează un grup aparte de țări: double-landlocked (state fără ieșire la mare, înconjurate de state fără ieșire la mare). Cu vecina din sud-est împarte nu numai o istorie comună, dar și o bucătărie comună.

Tradițional, plov se pregătește de către bărbați, la foc deschis, în kazan, folosind seu de oaie și carne de berbec. Se servește cu mâna (dreaptă) din farfuria așezată în mijlocul mesei. (Eu l-am făcut la wok, cu ulei și carne de vacă și l-am servit la bol, cu furculița.)

Ingrediente:
  • 75ml ulei
  • 600g carne de vacă (tăiată cubulețe)
  • 2 cepe
  • 3 morcovi
  • 2 cești de orez
  • 4 căței de usturoi
  • frunze de dafin (de obicei la macin)
  • sare, piper, coriandru, alte condimente după gust
  • o linguriță de boia dulce
Pregătire:
  • toacă ceapa
  • taie morcovii fâșii
  • încinge uleiul
Preparare:
  • călește ceapa
  • adaugă carnea și prăjește-o circa 5 minute, amestecând continuu
  • pune morcovul,
  • asezonează cu sare, piper, boia dulce (și alte condimente, după gust)
  • pune apă clocotită, să acopere totul
  • lasă la fiert, acoperit, la foc domol, 30 de minute
  • adaugă orezul (plus apă clocotită cât este necesar) și ustiroiul pisat
  • teoria spune că orezul se colorează portocaliu de la morcov, dar eu i-am ajutat culoarea și cu o linguriță de turmeric
  • lasă la fiert 10 minute
Să aveți poftă!



Niciun comentariu: